Ovo niste znali o Super Mariju



Ove godine, najpoznatiji vodoinstalater na svetu puni 35 godina. Simpatičnog brku smo pratili još otkad je bio predstavljen pomoću samo nekoliko piksela, pa kroz više od 20 zvaničnih igara sve do danas, a čini se da njegova popularnost još uvek ne jenjava.

Dobili smo ne samo pozadinsku priču, već i jedan bogat svet dostupan na raznim platformama i sa bezbroj sati zabavnog sadržaja. Igre o Super Mariju i dalje izlaze i prodaju se u velikom broju širom sveta, pa se čini da će on slaviti još rođendana i jubileja. U ime 35. u nastavku vam donosimo neke zanimljivosti.

Originalno ime



Mariov tvorac Šigeru Mijamoto želeo je da nazove glavnog lika „Mr Video“ i nameravao je da to ime koristi tokom cele franšize. Mario je pak, u svom prvom pojavljivanju u igri Donkey Kong iz 1981, bio poznat kao Jumpman, zbog svoje sposobnosti preskakanja buradi.

I bi Mario



Ime Mario nije izabrano sve dok kompanija Nintendo nije krenula da reklamira igru Donkey Kong za američko tržište. Tvrdi se da je glavni lik nazvan po vlasniku američkog skladišta kompanije – Mariju Segaleu, jer su mislili da će to biti smešno. Japanska centrala se složila, a ostalo je istorija.

Razlog za uniformu



U vreme kada je Mario nastao, na raspolaganju je bio prostor od 16 puta 16 piksela (kockica) i trebalo ga je iskoristiti pametno. Namerno je započeto sa velikom glavom i potom dodat ogroman nos sa brkovima, a umesto kose je stavljena kapa. Razlikovanje odela od ostatka tela i lakše uočavanje pokreta postignuto je radničkim odelom, koje je postalo i ostalo zaštitni znak.

Promena zanimanja



Mario nije svoju karijeru započeo kao vodoinstalater, već kao stolar. Od početka je bilo jasno da će biti neki fizički radnik, kako bi bio prijemčiviji ljudima, samo nije bilo siguran koji. Vodoinstalater je postao u igri Mario Bros. iz 1983, a od tada se pojavio kao vojnik, sudija, doktor, radnik u fabrici za flaširanje i radnik kompanije za rušenje zgrada.

Istorija Chomp neprijatelja



Dizajn ovog jezivog neprijatelja na lancu inspirisan je jednom epizodom iz Mijamotovog detinjstva, kada ga je pojurio komšijski pas sve do ivice lanca, koji ga je zaustavio. Mijamoto je to iskoristio za mehaniku Chomp likova.

Oblaci i trava



Da li ste znali da je osnova oblaka i trave u prvoj igri zapravo isti crtež, potpuno istog oblika? Jedino što se razlikuje su bela i zelena boja, s tim što je donji deo trave sakriven kako ne bi izgledala identično kao oblaci.

Pesnica, a ne glava



Jednu od misterija koja je dugo mučila fanove razrešio je Mijamoto pre 5 godina, a tiče se toga čime Mario razbija cigle. Naime, on to čini podignutom pesnicom, a ne glavom, kako su mnogi smatrali.

City Magazine

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *