Reč ostaje ista

Foto: PČINJSKI 017 – PORTAL

Autor: Nenad Tasić, profesor matematike i informatike

Sve veći uticaj novih medija u odnosu na one tradicionalne nesporan je. O tome je napisano mnogo stručnih i naučnih radova, o tome se govori na svakom naučnom ili stručnom skupu posvećenom medijima. Svesni toga, ma koliko nam tradicionalni pisani mediji (na papiru) bili prirasli k srcu, da se prednosti novih tehnologija iskoriste u širenju pisane reči. A i šire.

Jer budući da u najvećoj meri obrađujemo teme koje se tiču svakog čoveka, informacije mogu doći i do čitaoca iz čiste radoznalosti, iako nije na prvi pogled posebno zainteresovan za konkretnu objavu. Možda se zainteresuje? Naime, vidljivost tih tema postaje mnogo veća a sadržaji pristupačniji svima onima kojima je miliji telefonski ili računarski ekran od štampe. 

U sadašnjem trenutku se veća pažnja posvećuje Facebooku, iz prostog razloga što pomoću društvenih mreža svi napisani tekstovi, a posebno fotografije brže dolaze do većeg broja čitaoca. Posebno kvalitetne fotografije s različitih događaja, koje zbog ograničenog prostora u štampanom izdanju ne nalaze mesta. Galerije fotografija uz vest, postavljaju se sada češće i redovnije, što se već vidi i po većoj posećenosti i lajkovima ili što je najmerodavnije na rang listi zasnovanoj na posećenosti elektronskog medija pomoću Alexa Traffic Rank.

Tako je na primer, samo prošlog meseca postavljeno na desetine galerija sa preko 1.200  fotografija koje je videlo veliki broj Facebook korisnika. Ali, »sve teče, sve se menja« pa se i novinarstvo menja u skladu s novim vremenom. A reč ostaje ista, samo se prenosi drugačijim načinima. 

Tekstove istog autora možete pročitati ovde:

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *