“SVAKO DETE JE GENIJE”
Лaslo Polagar
Naziv teme je „ŠAH–МАТematika„. Predviđeno je da kroz nastavu matematike, tačnije kroz oblasti i teme koje se obrađuju od petog do osmog razreda na interesantan način povežem matematiku sa šahom.
U petom razredu želim da povežem osnu i druge simetrije sa simetrijom šahovske table kao i kretanjem pojedinih figura.
U šestom sa trouglom, četvoroulom, kao i površinom istih kroz pokrivenost šahovske table određenim figurama.
U sedmom sa mnogouglom i dijagonalama, kao vezu sa sparivanjem šahovskih takmičara za turnirsko takmičenje (Bergerov i Švajcarski sistem), sa koordinatnim sistemom i označavanju šahovskih polja.
U osmom sa geometrijskim figurama (šahovskim figurama) i površinom, a još više sa zapreminom istih i mogućnošću izrade istih.
Cilj je probuditi deci interesovanje za šah kroz matematiku i obrnuto. Koristi se digitalna tehnika, šahovska tabla sa figurama, uz učešće i učenika.
Nenad Tasić, profesor matematike i šahovski trener