Ako vam pokušaji da smršate nisu efikasni, evo šta bi mogao biti razlog


„Probala sam sve i ne gubim na težini“, rečenica je koju dr Noemi Adame čuje skoro svaki dan.

Mnogi njeni pacijenti su isprobali različite dijete, ograničenja kalorija, čišćenja, trendove vežbanja i aplikacije. Često su doživljavali ciklus brzog gubitka težine samo da bi je povratili.

Ako je zdrav gubitak težine jedan od vaših ciljeva za ovu godinu, ovo su razlozi zbog kojih se možda mučite da to postignete, smatra američki stručnjak Adame.

Ne gradite mišiće u rutini vežbanja. Ako ne gradite mišiće, ne povećavate bazalni metabolizam – potrošnju energije tela u mirovanju, što je neophodno za gubitak težine. Bez povećanja čiste mišićne mase i bazalnog metabolizma, jedini način da izgubite težinu je da budete u konstantnom stanju kalorijskog deficita, što, budimo iskreni, nije održivo.

„Iako to zavisi od osobe, obično preporučujem svojim klijentima da rade trening otpora najmanje tri puta nedeljno u trajanju od najmanje 20 minuta. To može uključivati vežbe kao što su gimnastika, vežbe sa telesnom težinom, bučice ili trake za otpor“, istakao je Adame.

Ne morate odmah da kupujete gomilu nove opreme, možete koristiti ono što već imate kod kuće. Noemi preporučuje da svaku sesiju provedete fokusirajući se na jednu ili dve mišićne grupe kako biste toj grupi dali dovoljno vremena za odmor i oporavak. Zagrejte se uz 20-30 minuta kardio treninga i svaki trening snage završite istezanjem za opšte zdravlje i prevenciju povreda.

Fokusiranje samo na broj kalorija umesto na nutritivnu gustinu – Ljudska tela su neverovatna. Razvijeni su da izdrže oskudicu. Kada unosite manje kalorija i radite u stanju gladovanja, telo će sniziti svoj bazalni metabolizam da bi uskladištilo energiju.

Ograničenje kalorija će takođe izazvati odgovor na stres, jer je život u kalorijskom deficitu jadan i neodrživ. Sve se vraća na ideju da lišavanje hranjenja nije prirodno za ljude. Ako je vaš cilj da smršate, jedenje hrane bogate hranljivim materijama i proteinima koji vas ispunjavaju biće daleko efikasniji i prijatniji način da to postignete.

„Umesto da praktikuju izbacivanjanje hrane, savetujem klijentima da se usredsrede na dodavanje hrane bogate hranljivim sastojcima u svoje tanjire u kojoj će uživati: zelenilo, žitarice, mahunarke, povrće, voće, orašaste plodove, puter od orašastih plodova i semenke. Kada napunimo svoje tanjire hranom bogatom hranljivim materijama, nema potrebe za složenom matematikom u hrani kao što je brojanje kalorija ili makrokomandi. Ne moramo da brinemo o tome da li je određena hrana dozvoljena ili ne“, kaže Adame.

Samo praćenje broja na skali Težina i BMI nisu uvek tačne mere metaboličkog zdravlja. Neutralnost težine je pristup koji priznaje da zdravstveni status nije uvek u korelaciji sa veličinom tela ili brojem na vagi.

Pristup zdravlju kroz prizmu neutralnu težinu smanjuje štetu uzrokovanu spredrasudom težine, ograničenjem kalorija i kulturom ishrane. I ne samo to, pristup „neutralne težine“ daje mnogo precizniju, pouzdaniju, holističku i sveobuhvatniju sliku zdravlja na makro i ćelijskom nivou.

Na primer, kada prvi put započnete trening otpora, možete povećati mišićnu masu i smanjiti procenat telesne masti. Kada se to dogodi, broj na skali može ostati nepromenjen, posebno u ranim fazama.

Međutim, to ne znači da ne transformišete svoje telo. Mnoge žene u ovom trenutku odustaju jer pogrešno misle da njihove intervencije ne deluju. Iz tog razloga, preporučuje se praćenje drugih metrika osim težine i BMI, uključujući: bazalni metabolizam, masu skeletnih mišića, procenat telesne masti, nivo energije, kvalitet sna, probavne zdravstvene simptome, laboratorijska merenja i još mnogo toga.

Ne menjajte svoj način razmišljanja Adame navodi svoje pacijente da preoblikuju svoje razmišljanje na osnovu unapred stvorenih shvatanja. Ona objašnjava da broj na skali nije uvek tačan, nije uvek relevantan pokazatelj na vašem putu; takođe se ono što čini obrok razlikuje od onoga u šta ste naučeni da verujete. Rutina vežbanja, kaže ona, ne mora da izgleda na određeni način da bi bila efikasna.

Ne mobilišete zajednicu koja vas podržava. Usamljeno putovanje je osuđeno na propast. Ljudska bića su društvena po prirodi, a formiranje „područja“ podrške i odgovornosti je ključ uspeha.

„Savetujem da svako ko postavi zdravstvene ciljeve identifikuje jednu osobu ili grupu pojedinaca koji će im pomoći u tome. Ponekad je zapravo najbolje ne izabrati nekoga ko ti je super blizak, ko te voli bezuslovno. Veća je verovatnoća da će oni koji vas najviše vole biti opušteni prema vama, ili će njihova uloga u traženju odgovornosti opasti. Često je efikasnije izabrati prijatelja koji vam nije najbolji prijatelj, ali je na sličnom putu“, predlaže Adame.

Žene se često bore da izgube težinu jer su konvencionalne metode mršavljenja pogrešne. Oni se fokusiraju na brojanje kalorija umesto na gustinu ishrane, prate samo težinu i BMI, ne uspevaju da preoblikuju zastarelo razmišljanje o zdravlju i ne uspevaju da iskoriste moć odgovornosti.

Gubitak težine takođe nije pravi cilj za sve žene – ponekad će pristup neutralan na težini biti daleko održiviji i korisniji, prenosi MBG.

Izvor: 6yka.com

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *