Mesto na kome je izgrađen ovaj most, u današnjem Istanbulu, predstavlja najuži deo Bosfora. Upravo zbog toga je i ideja o građenju mosta na ovom mestu postojala još mnogo ranije.
Znamo i da su tokom istorije svi narodi koji su dolazili iz Azije u Evropu obično prolazili preko Male Azije. Da bi se skratio prelazak između dva kontinenta izgradnja mosta je bila najbolja ideja.
Najstariji pomen o ovoj ideji gradnje mosta potiče još iz pera „oca istorije“ Herodota, koji u svom delu opisuje kako je za potrebe persijskog cara Darija I izgrađen pontonski most. Značajniji plan o gradnji bio je za vreme vladavine sultana Abdul Hamida II krajem 19.veka.
Na izgradnju mosta čekalo se još nekih 70-ak godina. Dizajn mosta poveren je britanskim inženjerima koji su bili iskusni u takvim poduhvatima.
Izgradnja mosta počela je 20.februara 1970.godine a radovi su završeni 30.oktobra 1973.godine. Most je dugačak 1560 metara, širok 33,4 metara, visina mosta iznad nivoa mora je 64 a nosećih stubova 165 metara. U pitanju je viseći most. Dobio je ime Bosforski.
U vreme njegove izgradnje samo 3 viseća mosta su bila veća od njega, i to svi u Americi. Ukupni troškovi za izgradnju koštali su oko 200 miliona tadašnjih američkih dolara.
Foto: wikipedia