Foto: Pčinjski 017 Portal
Ministarstvo prosvete, u saradnji sa Zavodom za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, održalo je još jedan krug obuke od javnog interesa pod nazivom „Obuka nastavnika za primenu plana i programa nastave i učenja i opštih standarda postignuća za Srpski kao strani jezik“.
Program obuke pohađali su zaposleni u osnovnim i srednjim školama u kojima se obrazuju strani državljani, lica bez državljanstva i učenici koji ne poznaju jezik nastave sa ciljem unapređivanja kompetencija za realizaciju plana i programa predmeta Srpski kao strani jezik.
Obuke su se odnosile na planiranja, praćenja i vrednovanja procesa nastave i učenja, kao i razvijanja sopstvenih metodičkih alata, kako bi se navedenim učenicima omogućilo da neometano prate i usvajaju znanja iz svih nastavnih predmeta.
Nastava srpskog kao stranog jezika, u školskom okruženju u kome se obrazuju učenici koji ne poznaju jezik obrazovanja, ima svoju nedvosmislenu ulogu u poboljšanju složenog sistema jezičkih znanja, prevazilaženju jezičkih, kulturnih i komunikacijskih barijera, negovanju interkulturnosti, tolerancije i uvažavanja, kao i razvijanju akademske kompetencije datih učenika i njihovo dalje napredovanje i školovanje.
U tom smislu, kroz smenu različitih oblika rada, polaznicima obuke je ponuđen set alata za aktualizaciju i oživljavanje teorijskih postavki predmeta, njihovu operacionalizaciju i povezivanje sa praktičnom primenom. Učesnici su na osnovu prezentovanih sadržaja imali priliku da konstruišu sopstvene instrumente za inicijalnu procenu znanja učenika, osmišljavanje raznovrsnih modela zadataka i didaktičkih igara, koji omogućavaju da se jezičke strukture uče na prirodan način.
Nastavnici su obuku ocenili veoma važnom, korisnom i odmah primenjivom, a sadržaje programa relevantnim u odnosu na kontekstualne činioce u kojima se odvija obrazovno-vaspitni proces.