Ove namirnice možete jesti u bilo koje doba dana

Kada je konzumiranje hrane u pitanju, većina nas se hrani nezdravo, visoko kaloričnim namirnicama, vizuelno veoma privlačnim, koje nas veoma brzo zasite.

Zato je veoma teško odoleti lepoj ukusnoj hrani naročito kada smo na dijeti. Tada, čim otvorite frižider gledate šta ima sledeće da se jede. Međutim, nije sve u količini hrane već u kalorijama koje unesemo u svoje telo.

Kada je dijeta za gubljenje kilograma u pitanju, važno je da ne jedemo slatkiše i one sitne grickalice kod kojih ne znamo kada da stanemo. Te namirnice su pune kalorija a teško se zasitimo od njih. Zato smo sposobni da pojedemo punu kutiju kolača i da potom tražimo neki smoki, gricko ili čips.

Međutim, postoje namirnice koje imaju veoma mali broj kalorija. Njih možete jesti tokom dana koliko hoćete bez bilo kakvog straha da ćete se udebljati.

Paradajz

Paradajz ima 25 kcal i pored toga što asocira na leto, donosi sa sobom i dosta likopena, Vitamina A, C, B2, folne kiseline, hroma i kalijuma. Možete slobodno da ga jedete kada god hoćete.

Kokice

Kokice imaju oko 31 kcal i ovde jedino možete brinuti zbog soli koje obično stavljamo u prekomernim količinama. Kokice, same po sebi ne opterećuju stomak i nemaju mnogo kalorija.

Belanca

I belanca možete jesti koliko god hoćete. Belanac jednog jajeta sadrži 17 kalorija. Ona su savršena za dijetu jer su bogata proteinima. Možete slobodno da ih pomešate sa nekoliko paradajza ili sa malo tucane paprike. To vam je najzdraviji doručak koji možete da napravite.

Grašak

Grašak sadrži 35 kalorija i poprilično je bogat vlaknima i proteinima, a ima vrlo malo kalorija. Odličan za sportiste.

Dinja

Dinja će vas zasladiti, ali neće oštetiti vaše planove za održavanje linije. Sadrži 55 kcal.

Jagode

Ova ukusna voćka sadrži 50 kcal i puna je kalijuma i vlakana. Pored ovoga, pomoćiće vam i kod upala.

Celer

Za celer kažu da je najzdravija biljka na svetu. Sadrži samo 6 kalorija. Pored toga što je 90% voda, celer je pun lekovitih elemenata, a oko 30% celera je Vitamin K. Međutim, celer bi trebali da jedete svež. Pet dana nakon branja izgubi sva svoja lekovita svojstva.

Rukola

Jeste li zali da u 2 šolje rukole ima samo 10 kalorija. Možete je jesti kao salatu, sa sirom i maslinovim uljem.

Zelena salata

U zavisnosti od vrste, broj kalorija u ovoj najomiljenijoj letnjoj salati kreće se od 10 do 20. Puna je Vitamina A i Vitamina C. Pored ovoga sadrži i dosta gvožđa i folne kiseline. Možete je slobodno jesti koliko želite.

Krastavci

Kao što vidite po izgledu, krastavac u sebi ima mnogo vode. U sebi sadrži 16 kalorija. Mi, međutim, i ne znamo koji je deo krastavca koji je zdrav za sve nas. To je ona kora koju skoro svi odbacujemo kada pripremamo salatu. U njoj se nalazi većina korisnih sastojaka krastavca, a naročito beta karoten koji nam treba zbog vida.

Karfiol

U karfiolu ima dosta Vitamina C i K. Najbolje da ga jedete svežeg., tako ćete iskoristiti samo 25 kalorija koje ova biljka sadrži.

Brokuli

Brokuli jedite u neograničenim količinama. Jeste da za neke ljude, brokuli praktično smrdi. Ali verujte, ova namirnica je najomiljenija kod sportista. Ima Vitamina A, C, E, i K. Što se tiče ostalih korisnih svojstava, zadovoljava oko 20% dnevnih potreba za vlaknima i 31 kalorijom.

Kelj

Kelj je pun joda i ima vrlo malo kalorija, svega 32.

Grejpfrut

Ova voćka je odlična za stabilizaciju nivoa šećera u krvi. Dosta je dobar sagorevač masti, ima veliku količinu Vitamina C, a zbog male kalorijske vrednosti (50) možete da ga jedete koliko god vam je volja.

Kupine

Što se kupina tiče, one su bogate antioksidantima i vitaminom C. 62 kalorijske vrednosti. Da ne pričamo o tom prelepom ukusu. Ako vam se prijete nešto slatko, ne hvatajte se za čokoladu već birajte kupine… ili jagode.

Pomorandže

Ovo je jedna od najlepših voćki i (kao i banane) svi ljudi ih vole. Bogate su Vitaminom C, a ona pulpa… tj. ona bela materija koja se nalazi ispod kore sadrži dosta vlakana, pa je dobra za korigovanje funkcije creva i snižavanje nivoa holesterola. Kalorijska vrednost ove namirnice je 80.

Borovnica

Borovnica je dobra za vašu krv. Od svih voćki, borovnice su najbogatije antioksidansima. A ni ova voćka nema mnogo kalorija (85) tako da je možete jesti koliko god želite.

Izvor: zanimljivovesti.com

RSS
Follow by Email
Facebook
Facebook
Twitter
Instagram

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *