Znate li šta se događa u telu ako pijete premalo vode?

Istraživanja pokazuju da čak i blaga dehidracija može da ima veoma nepovoljan uticaj na zdravlje, raspoloženje i količinu energije. Zato je važno pripaziti da do dehidracije ne dođe i na vreme prepoznati prve znake dehidriranja.

Foto: Depositphotos

Hipertenzija
Čak 98 posto krvi je voda. Kada osoba dehidrira, krv se zgusne i oslabi protok, a slab protok krvi uzrokuje visoki krvni pritisak.

Sitne bore
Kod nedovoljnog unosa vode, organizam je izložen ubrzanom procesu starenja što dovodi do prevremene pojave bora.

Umor i pospanost
Istraživanja su pokazala da čak i blaga dehidracija može da dovede do osećaja umora i pospanosti. Taj osećaj nestaje nakon unosa vode.

Reumatski bolovi
Nedostatak vode u organizmu može da dovede do pojave bola, ukočenosti i nelagode u zglobovima.

Problemi s bešikom i bubrezima
Dehidracija dovodi do povećanja kiseline i toksina u telu čime se povećava broj bakterija u bubrezima i bešici, a to podstiče upale i infekcije.

Česta glavobolja
Tečnost koja okružuje mozak naziva se likvor, a njena funkcija je da štiti mozak od potresa i udaraca lobanje. Usled dehidracije, količina likvora može da se smanji i zbog toga može doći do dodira mozga s lobanjom, što uzrokuje glavobolje.

Dehidrirana koža
Dehidracija u organizmu rezultiraće i dehidracijom kože. Posledice su ispucale usne, akne, psorijaza, ali i ekcem.

Spor metabolizam
Ako nema dovoljno vode, metabolizam se usporava. Neka istraživanja pokazuju da voda pomaže telu u sagorijevanju energije i mršavljenju. Redovnim unosom želudac se napuni vodom što dovodi do manjeg osećaja gladi, a samim tim i manjeg unosa hrane.

Bolovi u stomaku i zatvor
Voda vlaži probavni trakt. Kada to nije dovoljno, ostaci hrane ostaju u crevima, što dovodi do zatvora, bolova u stomaku i žgaravice.

Slaba koncentracija
Pad koncentracije može da bude znak dehidracije organizma. Telo ima potrebu za vodom kako bi se rashladilo i normalno funkcionisalo, stoga vodu nije dovoljno uzeti samo kada nastupi osećaj žeđi, jer to je znak da je već došlo do dehidracije. Kako biste osigurali dovoljan unos vode, potrebno je da na svakih sat vremena popijete dve čaše vode ili više, u slučaju fizičke aktivnosti.

Neprijatan zadah
Zbog manjka vode organizam neće moći da proizvede dovoljno pljuvačke. S obzirom na to da ona ima antibakterijska svojstva, zbog nedovoljno pljuvačke dolazi do preteranog razmnožavanja bakterija. Jedna od posledica toga je loš zadah koji nastaje zbog dugotrajne dehidracije, piše centarzdravlja.h, prenosi prva.rs.

RSS
Follow by Email
Facebook
Facebook
Twitter
Instagram

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *