Praćenje i proveravanje učeničkih postignuća



Važan proces učenja predstavlja proveravanje i praćenje postignuća učenika, kao i pružanje povratne informacije o njegovom napredovanju koje su značajne za dalji rad kako učenika, tako i nastavnika, roditelja i svih drugih aktera koji učestvuju u obrazovnom sistemu.

Tokom prethodnih decenija širom sveta vršene su reforme u obrazovanju pa su tako tradicionalni nastavni programi zamenjeni onima koji su orijentisani na ciljeve, ishode, standarde i kompetencije.

Način provere učeničkih postignuća vodi se istim ciljevima kojima se planira i realizuje proces nastave kako bi se dobili rezultati procesa.

Prikupljene informacije o napredovanju učenika u kontinuitetu daju smernice i nastavnicima i učenicima. Za učenike to znači da trebaju naučiti da koriste rezultate proveravanja, da pronađu da li i gde greše kako bi se odlučili za aktivnosti koje su im potrebne kako bi popravili svoja dostignuća. Za nastavnike je od značaja da uvide koje promene su potrebne, da li u sadržaju ili metodama i oblicima rada, možda uvođenje savremenih nastavnih sredstava.

U tradicionalnoj praksi najzastupljenije je nastavnikovo proveravanje učenika, a promene bi trebale ići i smeru razvijanja sposobnosti učenika za samoproveravanje, kao i međusobno proveravanje između učenika.

Takođe je potrebno da se kombinuju metode i nivoi proveravanja jer učenici obično nisu podjednako uspešni u svim vidovima provere.

Za uspešno praćenje i proveravanje učeničkih postignuća moraju se prilagoditi tehnike proveravanja, kao npr:

-Stalno praćenje i napredovanje učenika

-Usmeno i pismeno proveravanje ciljeva, ishoda i standarda

-Uključivanje učenika u sopstveno i međusobno proveravanje postignuća

-Kombinacija formativnog i sumativnog proveravanja

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *