Karakteristike digitalnog nasilja



Komleksnost digitalnog nasilja ogleda se u tome što digitalno nasilje veoma često podrazumeva prisustvo svih oblika zlostavljanja deteta. Naime, digitalno nasilje može sadržati i eksploataciju, emocionalno, verbalno, seksualno pa sve do fizičkog zlostavljanja. Takođe, permantntnost zlostavljanja je jedna od odlika digitalnog nasilja, jer tragovi nasilja ostaju zauvek prisutni na internetu.

Kada je u pitanju digitalno nasilje, karakteristike mogu varirati u zavisnosti od platforme i situacije. Digitalno nasilje karakterišu anonimnost, dostupnost, uključenost velikog broja osoba i manjak podrške od strane roditelja u kontekstu nedostatka znanja o načinima i mogućnostima delovanja digitalnog nasilja.

Na primer, na društvenim mrežama možemo primetiti sledeće karakteristike digitalnog nasilja:

1. Verbalno zlostavljanje: To može uključivati prozivanje, uvrede, pretnje ili širenje mržnje putem pisanih poruka ili komentara.

2. Kibernetičko uznemiravanje: Ovo se odnosi na neprekidnu ili intenzivnu komunikaciju putem digitalnih kanala, često s ciljem da se neko unervozi ili izoluje.

3. Online stalking: Ovo predstavlja nepoželjno progonjenje ili praćenje nekoga putem digitalnih sredstava, što može uključiti slanje neželjenih poruka, praćenje profilima na društvenim mrežama ili prikupljanje ličnih podataka.

4. Online prevara: Ovo može uključivati prevaru, krađu identiteta, lažno predstavljanje ili manipulaciju drugima radi lične koristi.

Digitalno nasilja na Facebooku vezano za slanje neželjenih poruka i eventualne ucene prevare ili ucene je nešto što se dešava u pojedinim situacijama. Evo nekoliko opštih smernica koje možete razmotriti kada se suočite sa situacijama slanja neželjenih poruka i ucena na Facebooku:

  • Ne odgovarajte: Najbolje je ignorisati takve poruke kako biste ne dajte dodatnu pažnju pošiljaocu. Ne pružajte im zadovoljstvo da vide emotivnu ili nesigurnu reakciju.
  • Sačuvajte dokaze: Screenshot-ujte ili sačuvajte poruke kako biste imali dokaze o tome šta se dešava. Ovo može biti korisno ako odlučite da prijavite slučaj.
  • Blokirajte pošiljaoca: Iskoristite opciju blokiranja na Facebooku kako biste sprečili dalju komunikaciju sa neželjenim kontaktom.
  • Prijavite zloupotrebu: Facebook ima mehanizme prijavljivanja zloupotrebe i digitalnog nasilja.

Iskoristite ove opcije kako biste prijavili problem i pružili Facebooku uvid u problematičan korisnički sadržaj.

Projekat podržala opština Bujanovac. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *