Lažne i obmanjujuće informacije o klimatskim promenama

Izvor kreativnosti i inspiracije na internetu na kome možemo naći sjajne recepte, uradi-sam projekte i ideje za oblačenje obezbedila nam je kompanija Pinterest. Zabranom svakog oblika dezinformacije o klimatskim promenama bez obzira na to da li je osoba koja je napravila post svesna ili nesvesna njegove netačnosti, ona je postala još pozitivnija.

Pinterest je tako, kako se navodi u zvaničnom saopštenju, postao jedina velika digitalna platforma koja ima jasne smernice protiv lažnih i obmanjujućih informacija o klimatskim promenama bilo da je reč o sadržaju ili oglasima. Sav sadržaj koji može da naruši dobrobit, bezbednost ili poverenje javnosti se uklanja ili ograničava.

Novim pravilima podleže sadržaj koji negira postojanje ili uticaj klimatskih promena, doprinos ljudi klimatskim promenama ili naučni konsenzus o klimatskim promenama, kao i lažni ili obmanjujući sadržaj o rešenjima ovog problema koja su suprotna nauci.

Zabranio je i sadržaj koji pogrešno predstavlja naučne podatke kako bi narušio poverenje u klimatologiju i eksperte iz ove oblasti. Banovan je i štetan lažan ili obmanjujuć sadržaj koji se društvenim mrežama širi u vanrednim situacijama kao što su prirodne katastrofe i vremenski ekstremi. A na Pinterestu nema mesta ni za teorije zavere u ovoj oblasti, kao ni za kampanje dezinformisanja.

Ista pravila odnose se i na oglase.

„Pinterest veruje u negovanje prostora koji je pouzdan i istinit za korisnike platforme. Ovaj hrabar potez predstavlja proširenje naših postojećih smernica o dezinformacijama koje smo prvi put razvili 2017. godine kako bismo se pozabavili pogrešnim informisanjem u oblasti javnog zdravlja. Od tada smo smernice ažurirali da bismo se fokus stavili i na nove, rastuće probleme koji dolaze u prvi plan”, objasnila je Sara Broma koja rukovodi politikama u Pinterest-u. Ona je najnoviji podvig kompanije opisala kao još jedan korak u borbi za stvaranje bezbedne zone na mreži.

Dodatno, pretraga ključnih reči kao što je „lek za rak” preusmerava korisnike na odgovarajuće institucije poput Svetske zdravstvene organizacije (SZO).

Svoju digitalnu platformu Pinterest će od laži i obmana u vezi sa globalnim zagrevanjem očistiti u saradnji sa Koalicijom za dezinformacije o klimi i Mrežom za savesno reklamiranje. Zajedno sa njihovim ekspertima, Pinterest će razviti propise utemeljene na najčešćim zabludama koje se sreću u medijima.

Iz kompanije naglašavaju da interesovanje njihovih korisnika za ozelenjavanje života raste i da se u potrazi za načinima kako da inkorporijaju održivost u svoju svakodnevicu često okreću upravo Pinterestu – tako su ljudi ove godine, u odnosu na prošlu, 6 puta više pretraživali savete za nulti otpad, a 4 puta više ideje za reciklažu odeće.

S obzirom na to da dezinformacije u klimi ozbiljno erodiraju napore naučnika i aktivista da osveste razmere problema porasta srednje globalne temperature, prevencija njihovog objavljivanja je izuzetno važan alat na putu ka karbonskoj neutralnosti.

Izvor: citymagazine.danas.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *