Misija pedagoškog asistenta u školi

Zakonom o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja u školama je uveden  novi prosvetno-pedagoški profil radnika. Reč je o pedagoškom asistentu.

Pedagoški asistent je član školskog osoblja koji prolazi kroz posebnu obuku kako bi sarađivao sa nastavnim kadrom, roditeljima i pre svega decom iz marginalizovanih grupa. Njegov zadatak je da pomogne deci da savladaju teškoće sa kojima se suočavaju tokom školovanja i da im pruži podršku u učenju i  redovnim dolascima na nastavu.

Pedagoški asistent učestvuje u realizaciji nastave koju kreira i u okviru odeljenja sprovodi učitelj ili predmetni nastavnik. Asistent pritom pomaže nastavniku u realizaciji nastavnih aktivnosti, sprovodeći zadatke po nalogu nastavnika za određenu grupu učenika ili jednog učenika, za koje je identifikovana potreba za individualizovanim pristupom u savladavanju nastavnog gradiva. Tokom cele godine asistenti učestvuju na sastancima Školskog inkluzivnog tima, Tima za zaštitu dece od nasilja u školama i drugim školskim timovima. 

Avni Aćifi od 2002. godine radi kao pedagoški asistent za društveno osetljive grupe u Osnovnoj školi “Branko Radičević” u Bujanovcu  i uz pomoć stručne službe pomaže romskoj deci da redovno pohađaju nastavu.

Recite nam nešto više o poslovima pedagoškog asistenta?

“Posao pedagoškog asistenta je da pomaže integraciju dece iz marginalizovanih grupa u školski sistem i priprema ih za dalje školovanje. Naša škola jedna je od najvećih u Pčinjskom okrugu i pohađa je  veliki broj romske dece. Zbog toga je i  uloga pedagoškog asistenta od velikog značaja. Posle ovoliko godina u prosveti mogu da kažem da je biti pedagoški asistent nešto izuzetno, a podrška i pomoć koju pružamo deci i njihovim porodicama oplemenjuje i nas koji taj posao radimo.“

Kakvu podršku pružate učenicima?

“Pružamo podršku deci u procesu socijalizacije i pomažemo im da prevaziđu barijere koje su u vezi sa etničkim, kulturnim, jezičkim i drugim specifičnostima. Pored toga pomažemo im prilikom učenja, radimo na razvijanju motivacije za učenje i nastavak školovanja, ohrabrujemo ih da učestvuju u različitim nastavnim i vananastavnim aktivnostimai da otkriju i razviju svoje skrivene potencijale i sklonosti. Pored toga radimo i na osiguranju bezbednosti tokom boravka u školi.” 

Da li i na koji način sarađujete sa roditeljima učenika?

“Naravno da sarađjujemo i sa roditeljima učenika, oni su neizostavna karika u obrazovno-vaspitnom procesu. Saradnja se najčešće ogleda u pružanju neophodnih informacija za ostvarivanje prava i obaveza njihove dece u obrazovno-vaspitnom procesu koje olakšavaju školovanje, ali i o njihovim pravima i obavezama, pratimo i blagovremeno obaveštavamo o redovnosti pohađanja nastave. Takođe, trudimo se da utičemo na svest roditelja i ukažemo im na značaj obrazovanja.”

Kako vi doživljavate posao pedagoškog asistenta?

“Pedagoški asistent je ključna karika na relaciji učenik-roditelj-škola i on je neophodan deci koja potičnu iz marginalizovanih grupa. Posao koji obavljam doživljavam kao veoma plemenit i odgovoran jer je naš zadatak da omogućimo kvalitetno i jednako obrazovanje koje je jedno od osnovnih ljudskih prava.”

Foto: Pčinjski 017-Portal

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *