Tim za saradnju sa roditeljima

Savremena škola posebnu pažnju posvećuje komunikaciji na relaciji roditelj – škola. Kako bi taj kanal komunikacije učinili što uspešnijim u školama Republike Srbije postoji Tim za saradnju sa roditeljima. Tim za saradnju sa roditeljima čini kompletan kolektiv škole, tačnije psihološko-pedagoška služba, direktor, kao i nastavnici i stručni saradnici prema usvojenom Godišnjem planu rada škole, u skladu sa članom 48, Zakona o osnovnom obrazovanju i vaspitanju. Psihološko-pedagoška služba sastoji se od pedagoga, psihologa i eventualno specijalnog pedagoga.

Organizovana nastava doprinosi tome da se sva dešavanja i informacije vrlo brzo prošire. Međutim, potrebno je da se te informacije koje čine život jedne školske ustanove ne zadrže u okvirima prostorija škole. Zato je saradnja sa roditeljima od ogromne važnosti kako bi pružili učenicima sistem podrške koji se ne svodi samo na puko školovanje. Veoma važno za svakog roditelja je da sazna sve u vezi sa svojim detetom. Pre svega kako bi svaki učenik, pored podrške nastavnika koju ima u školi, i od roditelja dobio neophodnu pomoć tokom važnog perioda odrastanja. 

Iz tog razloga kao škola treba da preduzima sve što je potrebno kako bi o svim novostima i dešavanjima obavestila i roditelje. Naravno, sve funkcioniše prema dogovoru između roditelja i škole. Na taj način, nivo komunikacije, njegov oblik, frekvenciju i dinamiku određuje potreba roditelja i obaveze nastavnika. Komunikaciju je moguće realizovati putem telefona, elektronske pošte, grupnih i individualnih sastanka sa bilo kojim članom tima za saradnju sa roditeljima.  Škola može da realizuje roditeljske sastanke zakazane od strane odeljenjskih starešina, direktora ili Tima za saradnju sa roditeljima. Osim toga, direktor škole redovno organizuje i sastanke Saveta roditelja u kome se nalazi po jedan roditelj – predstavnik odeljenja.

Zadatak ovog Tima je, između ostalog, da pospeši i unapredi saradnju i koordinaciju roditelja s jedne, i nastavnika s druge strane, u jedinstvenom vaspitno – obrazovnom radu. Zatim da obezbedi informisanost roditelja o promenama u obrazovanju koje se ostvaruju u školi, kao i da unapredi saradnju na relaciji roditelj-škola, posebno na temama bitnim za vaspitno-obrazovni rad i razvoj učenika.

U skladu sa tim ciljem, Tim je utvrđuje termine kada će predmetni nastavnici biti slobodni da jednom nedeljno budu na raspolaganju roditeljima za konsultacije, savete, razgovore ili primedbe.

Tabela termina razgovora sa nastavnicima je najčešće istaknuta na posebnom mestu, PANOU i dostupna je roditeljima da u svakom trenutku znaju kada će svako od predmetnih nastavnika biti slobodan za konsultacije.

Odeljenjske starešine obaveštavaju roditelje i članove porodica da imaju u vidu date termine i da ih, po mogućstvu poštuju, kako bi vaspitno – obrazovni proces mogao teći bez problema.

Takođe, jednom mesečno je Dan otvorenih vrata, kada je većina nastavnika, odeljenjskih starešina, članova Tima i psihološko-pedagoška služba prisutna u školi, tako da i roditelji imaju prilike da tog dana prisustvuju vaspitno-obrazovnom radu.

Tim za saradnju sa roriteljima je otvoren za sve roditelje koji žele da pomognu Timu svojim konstruktivnim predlozima, kako bi se unapredila njihova saradnja i obezbedio bolji uspeh dece. Članovi Tima su na raspolaganju roditeljima za svaku vrstu konsultacija i predloga.

Roditelji mogu i na mnoge druge načine da participiraju u školskim aktivnostima i tako sami daju nemerljiv doprinos kvalitetu obrazovanja. Kroz razne projekte, kao što su na primer akcije prikupljanja materijalne pomoći za najugroženije, učenici u saradnji sa roditeljima razvijaju svest o bitnosti dobrotvornog rada i brizi o ljudima. Na isti način, u akcijama očuvanja životne sredine učenici uz roditeljsku pomoć kroz praktičan rad saznaju sve o neophodnosti čuvanja planete na kojoj živimo.

Roditelji koji to žele ohrabruju se da, zajedno sa učiteljima i nastavnicima, uzmu učešće u kreiranju personalizovanih planova za učenje svog deteta. Na taj način se podstiču roditelji da daju svoje mišljenje o napretku deteta, njegovom ličnom planu i programu i načinima za njegovo poboljšanje.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *