Transformišite posetioce u klijente: saveti za efikasan web sajt

U digitalnom dobu, vaš veb sajt je često prva tačka kontakta sa potencijalnim klijentima. Nalozi na društvenim mrežama su takođe popularni i mogu dosta doprineti rastu biznisa ali najkonkretnije i najopširnije informacije o proizvodima i uslugama koje prodajete svakako najbolje možete prikazati na vašoj veb stranici. 

Kako biste maksimalno iskoristili priliku da se predstavite, povećate broj posetilaca i iste pretvorite u klijente, potrebno je da učinite puno toga. Nije lako, ali ako poštujete neka osnovna pravila, šanse za uspeh će vam rapidno porasti. Ukoliko tek uplovljavate u preduzetničke vode ili ste već tu ali vam se čini da vaš web sajt još uvek nema dovoljno dobru posetu, evo nekoliko ključnih saveta za optimizaciju vašeg sajta i postizanje boljih rezultata.

Postarajte se da sajt ima jasnu navigaciju

Osnovni element svakog efikasnog veb sajta je jasna navigacija. Korisnici bi trebalo lako da pronađu željene informacije i proizvode i da se lako kreću kroz meni. Razmislite o logičkom rasporedu vašeg glavnog menija. Grupišite slične ili povezane stavke kako biste olakšali posetiocima pronalaženje istih.

Obeležite kategorije menija jasnim, konkretnim i nedvosmislenim nazivima. Koristite reči koje su razumljive ciljanoj publici. Takođe, redosled stavki treba da prati put kojim većina posetilaca želi ići – od opštih informacija ka specifičnim detaljima.

Sa druge strane uvek ima i onih posetilaca sajta koji ne žele da idu putem menija i otvaraju kategorije i potkategorije. Zato, postarajte se da vaša veb prezentacija ima polje za pretragu sajta.

Brzina Učitavanja

Ni jedan od korisnika interneta ne voli kada se sajt sporo učitava. Jednostavno, oni koji pretražuju internet kada naiđu na veb stranicu koja se sporo učitava u velikom procentu je isključuju pre nego se išta prikaže.

Zato, brzina učitavanja veb sajta ima izuzetno važnu ulogu u stvaranju pozitivnog korisničkog iskustva i postizanju visokih stopa konverzije a time i povećanju broja klijenata. U tu svrhu, potrebno je optimizovati slike. Redukujte veličinu fotografija ali tako da ne gube na kvalitetu. Koristite odgovarajuće formate i kompresujte ih kako biste smanjili njihovo vreme učitavanja. 

Smanjite i broj resursa koje pregledač mora preuzeti kako bi učitao stranicu. Na kraju razmotrite opciju korišćenja bržih servera ili hosting usluga. Ovakvi zadaci su često za početnike zahtevni pa bi u tom slučaju izrada sajtova ipak bio posao koji treba prepustiti ljudima sa iskustvom. 

Responzivni Dizajn

Uverite se da vaš sajt pravilno prikazuje sadržaj na svim uređajima, od računara do mobilnih telefona. Responzivni dizajn predstavlja pristup u dizajniranju veb stranica koji omogućava automatsko prilagođavanje izgleda i rasporeda sadržaja u zavisnosti od karakteristika uređaja na kojem se stranica prikazuje. 

Prilagodljivost podrazumeva i poboljšanje korisničkog iskustva bez obzira na do da li posetilac sajta pristupa stranici preko računara, pametnog telefona ili tableta. Definitivno danas u eri interneta i mobilnih telefona responzivni dizajn je element koji ne smete izbeći a koji donosi jako velik i pozitivan uticaj kada su u pitanju SEO rezultati.

Privlačan vizuelni identitet

Prvi utisak je ključan. Koristite atraktivan vizuelni identitet koji odražava vašu brending strategiju. Kvalitetne fotografije, dobar izbor boja i čitljiv dizajn doprinose pozitivnom korisničkom iskustvu.

Razvijanje prepoznatljivog i jednostavnog logotipa koji odražava suštinu vašeg brenda je od ključnog značaja. U svakom slučaju prvi vaš korak neka bude izrada sajta i glavnog menija a zatim odmah razmislite o tome gde ćete postaviti logo. Bilo bi dobro da logo bude upadljiv ali ne previše nametljiv, jasno vidljiv i skalabilan. Odabir boja takođe treba da bude u skladu sa onim što predstavljate na vašem sajtu. Ukoliko prodajete ekološke proizvode zelena boja bi trebalo da bude u osnovi.

Kreirajte kvalitetan sadržaj

Pružite relevantan i koristan sadržaj koji odgovara potrebama vaše ciljne publike je osnovni zadatak. Blog postovi, video materijali i infografike mogu povećati angažovanost i edukovati posetioce.

Zato pre nego što bilo šta okačite na sajt razmislite o potrebama i interesovanjima ljudi koji bi posetili vaš sajt. Na taj način ćete lakše da pronađete ciljanu publiku i duže je zadržite na vašoj stranici.

Potrudite se da sadržaj koji postavljate bude originalan i da se izdvaja od konkurencije. Obavezno u sadržaj postavite ključne reči koje su relevantne za temu koju obrađujete. Na taj način ćete povećati vidljivost kod pretraživača i omogućiti bolje mesto u pretrazi a samim tim doći do većeg broja posetilaca. 

Takođe ne zaboravite da napravite blog i da redovno ažurirate sadržaj. Ne dozvolite da danima ili još gore nedeljama nemate nikakvih objava. Takav sajt je jednostavno “mrtav”.

Uključite opciju online četa ili podrške. Direktna komunikacija sa posetiocima može rešiti potencijalne nedoumice i stvoriti osećaj povezanosti sa vašim brendom.

Integracija sajta sa društvenim mrežama

Na kraju, ne zaboravite da povežete vaš sajt sa društvenim mrežama. Integracija sa platformama poput Facebook-a, Instagram-a i Twitter-a omogućava korisnicima da dele vaš sadržaj i proizvode, čime se povećava vidljivost i angažovanje.

Postavite dugmad za deljenje sadržaja kako na nalozima na društvenim mrežama tako i na svom sajtu. Omogućite komentare, diskusiju i recenzije jer je to odličan način da dobijete veoma važne povratne informacije koje vam mogu pomoći da poboljšate vašu veb prezentaciju i time steknete više posetilaca. 

Transformacija posetilaca u kupce nije samo krajnji cilj, već i kontinuiran proces prilagođavanja potrebama korisnika i tržištu. Ovi saveti su samo početak, a prilagođavanje i usavršavanje su ključevi dugoročnog uspeha na digitalnom tržištu.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *