Uloga opštine i značaj saradnje sa školama

U opštini Bujanovac žive pripadnici različitih etničkih zajednica. Multietnička priroda stanovništva zahteva od opštine da kontinuirano promoviše međuetničku integraciju, posebno u oblasti obrazovanja. Privrženost opštine posebno je istaknuta kroz saradnju sa civilnim sektorom – u velikom broju projekata pojavljuje se kao pilot opština, tokom kojih se aktivnosti za međuetničku integraciju uključuju učenike, nastavnike, roditelje, organe upravljanja školama.

Pročitajte intervju sa Gabrijelom Tomić, savetnikom za obrazovanje u opštini Bujanovac i saznajte više o tome kako opštine mogu da podrže škole u ​​unapređenju obrazovno-vaspitnog procesa.

Koje poslove obavlja Odeljenje za javne službe opštine Bujanovac u oblasti obrazovanja?

‚‚Odeljenje vrši poslove koji se odnose na zadovoljavanje određenih potreba građana utvrđenih zakonom u oblasti obrazovanja, priprema nacrte odluka i drugih akata koje donosi Skupština, Opštinsko veće, Predsednik opštine i načelnik Opštinske uprave iz ove oblasti; učestvuje u planiranju sredstava za materijalne troškove i investicije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje i druge ustanove i organizacije društvenih delatnosti; obavlja poslove učeničkog i studentskog standarda; vrši poslove inspekcijskog nadzora u predškolskoj ustanovi, osnovnim i srednjim školama; obavlja stručne i administrativne poslove koji se odnose na nagrađivanje i stipendiranje učenika i studenata, i poslove za potrebe interresorne komisije.’’

Kakva je saradnja između Vas i Odeljenja za javne službe sa školama u opštini Bujanovac?

’’Saradnja između škola i opštine Bujanovac  je po mom mišljenju dobra, a mi se trudimo da bude još bolja. Tu smo da budemo most između škola, lokalne samouprave, ministarstva, privrede i svih onih koji vrednuju znanje i koji mogu da pomognu. Radim kao savetnik za obrazovanje dugi niz godina i nikada nije bilo nekih većih problema. Sve poteškoće na koje smo nailazili u radu uspešno smo rešavali. Stalno smo u kontaktu sa direktorima, pedagozima i psiholozima, naravno gde ih ima. Neke škole nemaju psihologe.’’

Na koji način se ostvaruje saradnja sa školama?

’’Aktiv direktora se redovno sastaje. Na tim sastancima svako od direktora iznosi svoj problem ili neku potrebu, a mi se trudimo da ih rešimo na najbolji mogući način. Opštinski savet roditelja je takođe vrlo važan. Jedne godine smo zajedno sa presednikom opštinskog saveta roditelja iz škole ’’Branko Radičević’’ uspeli da svim odličnim učenicima podelimo knjige za kraj školske godine. Na taj način smo učenike pozitivno obradovali i pokazali da cenimo njihov trud i rad.’’

Koliko je po vašem mišljenju program ličnih pratilaca, kao usluga koju svake godine pruža opština Bujanovac značajna i korisna za podršku deci i njihovim roditeljima?

’’Kao koordinatror IRK (Interresorna komisija za  procenu potreba za pružanjem dodatne obrazovne, zdravstvene i socijalne podrške detetu, učeniku i odraslom za pokretanje postupka procene) mogu da kažem da smo zajedno sa osnovnim, srednjim školama i predškolskom ustanovom mnogo postigli što se tiče učenika i dece kojima je takva vrsta podrške potrebna. IRK je u našoj opštini formirana pre desetak godina. Odmah su angažovani lični pratioci za rad sa decom kojoj je potrebna dodatna podrška. Oni deci svakodnevno pomažu u savladavanju školskog gradiva. Trenutno imamo 42 lična pratioca raspoređenih u osam osnovnh škola, dve srednje škole i predškolskoj ustanovi. U OŠ ’’Branko Radičević’’ trenutno je angažovano 6 ličnih pratioca. Stalno sam u kontaktu sa roditeljima dece, pratiocima i školom. Trudim se da zajednički rešimo probleme ili nedoumice. Mislim da su roditelji zadovoljni i da im puno znači što njihovo dete ima ličnog pratioca tokom nastave. Deca su uspešnija, lakše savladavaju gradivo i samopouzdanija su jer imaju podršku koja im je potrebna.’’  

Bilo šta što nismo pitali a treba dodati?

Nastavićemo dosadašnju dobru saradnju i ubuduće pružati svoju pomoć kad god to bude potrebno. Obezbeđivanje kvalitetnijeg obrazovanja za svu decu jedan je od naših prioriteta.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *