Đukić Dejanović o Međunarodnom danu porodice: Cilj je stvaranje okruženja zasnovanog na porodičnim vrednostima

Foto: Srbija.gov.rs

Povodom Međunarodnog dana porodice ministarka Slavica Đukić – Dejanović poručila je da je državi cilj da stvori negujuće okruženje zasnovano na porodičnim vrednostima i poručila da su pred nama veliki izazovi, posebno u kontekstu posledica pandemije izazvane virusom korona.

Ministarka zadužena za demografiju i populacionu politiku ističe da disfunkcionalni porodični sistem ne može izgraditi funkcionalno društvo. Podseća da je porodica najvažniji element socijalne solidarnosti i spokojnog društva.

Očuvanje primarne i sekundarne porodice ostaje naš prioritet, u skladu sa Agendom 2030, uz uvažavanje svih sloboda za svakog pojedinca, kazala je Đukić Dejanović tokom dodele porodičnih paketa za osetljive porodice i decu u Rakovici.

Prema rezultatima popisa stanovništva, domaćinstava i stanova iz 2011, u Srbiji ima 2.125.772 porodica, od toga 1.476.105 je porodica s decom, što je 69,4 odsto ukupnog broja porodica.

Najzastupljenije su porodice s jednim detetom 51,8 odsto, zatim porodice sa dvoje dece 40 odsto, porodice sa troje 6,7 odsto i četvoro dece 1,1 odsto, dok je porodica sa petoro i više dece 0,4 odsto.

Prosečna porodica s decom ima 1,6 dece, podaci su Ministartsva za demografiju i populacionu politiku.

Direktor Populacionog fonda UN (UNFPA) za Srbiju Džon Kenedi Mosoti, koji je takođe prisustvovao podeli paketa, osvrnuo se na položaj i značaj porodice u vreme pandemije virusa korona.

Kako je naveo, dok se svet bori da odgovori na krizu COVID-19, postoji realna prilika da se preispita i transformiše način na koji funkcionišu naše ekonomije i društva kako bi se podstakla veća ravnopravnost.

„Rodna ravnopravnost neće biti dostignuta bez veće jednakosti u porodicama“, istakao je Mosoti.

On je dodao da pandemije različito utiču na žene i muškarce i da žene preuzimaju veći teret kod kuće u odnosu na muškarce.

Kao nastavak aktivnosti na angažovanju muškaraca i dečaka u Srbiji, UNFPA je organizovao kampanju na društvenim mrežama pozivajući porodice da podele kako su se očevi snalazili tokom izolacije.

Tanjug

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *