Završni ispit za osmake


Završni ispit polažu svi učenici na kraju osmog razreda osnovnog obrazovanja i vaspitanja, kao i odrasli koji stiču osnovno obrazovanje u skladu sa zakonom kojim se uređuje obrazovanje odraslih.

U školskoj 2021/2022. godini, završni ispit se polaže u junskom roku, i to 27, 28. i 29. juna 2022. godine, dok odrasli koji stiču osnovno obrazovanje u skladu sa zakonom kojim se uređuje obrazovanje odraslih, završni ispit polažu 28. juna 2022. godine. Izuzetno, učenici koji iz opravdanih razloga ne pristupe polaganju završnog ispita u junskom roku, mogu obaviti završni ispit u avgustovskom roku, uz sprovođenje iste procedure kao u junskom roku.

Učenici će polagati završni ispit rešavanjem zadataka u okviru tri testa: iz predmeta Srpski jezik, odnosno maternji jezik, iz predmeta Matematika i kombinovanog testa. Kombinovani test ispituje kompetencije iz prirodnih i društvenih nauka i obuhvata sadržaj iz nastavnih predmeta Biologije, Geografije, Istorije, Fizike i Hemije, kao i opšte kompetencije zajedničke za pojedine prirodne i društvene nauke.

Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja organizuje pripremu svih učesnika za završni ispit (osim učenika osmog razreda), organizuje i sprovodi završni ispit, a testove priprema Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja.

Koncept završnog ispita je utvrđen 2010. godine, sa ciljem da se obezbede podaci o stepenu ostvarenosti opštih i posebnih standarda postignuća, odnosno obrazovnih standarda za kraj obaveznog obrazovanja i vaspitanja, što je osnova za vrednovanje kvaliteta obaveznog obrazovanja. U razvoju koncepta ispita uvažene su tri njegove glavne funkcije – sertifikaciona, selekciona i evaluativna. Nakon obavljenog ispita smatra se da je učenik završio osnovnu školu i stekao pravo upisa u srednju školu, što znači da za ovaj ispit nije određen minimum znanja za polaganje.

Testovi na završnom ispitu sadrže zadatke kojima se proverava ostvarenost obrazovnih standarda definisanih na tri nivoa postignuća – osnovnom, srednjem i naprednom nivou. Ovim nivoima opisuju se zahtevi različite težine, kognitivne kompleksnosti i obima znanja, od jednostavnih ka složenim.

Dokumenti

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *