Koji su to pokloni koje najradije kupujemo najbližima?

Iskreni osmeh i “hvala” praćeno rečima “koliko dugo želim da to imam” najbolji su znak da je poklon koji ste dali vama dragoj osobi baš po njenom ukusu, da ste zapravo pronašli savršen poklon. Ali, nabavka savršenog poklona koji će biti lepo izneneđenje nije samo ulazak u prvu prodavnicu i kupovina prve stvari koju ugledate na polici.

Ni trošenje mnogo novca ne garantuje da će poklon biti po meri i želji onoga kome želite nešto da darujete. Dakle, nije potrebno imati puno para a ni sreće, dovoljno je da promislite šta može da pričini zadovoljstvo vašim ukućanima, bliskim osobama ili prijateljima koje cenite i volite.

Davanjem poklona se ugađa drugima, ali i sebi. Oni bolje upućeni, stručniji, poput psihologa, tvrde da poklonom uvek šaljemo poruku. Da izbegnete mnogo razmišljanja, da skratite put do idealnog poklona, u nastavku otkrijte neki koristan savet ili nešto nalik na podsetnik za kupovinu.

Poklon ne mora biti skup da bi nekoga obradovao

Poklon govori mnogo o darodavcu, jer se njime ugađa drugima, ali upućeni dodaju i – sebi. Pažnja je ono što pričinjava zadovoljstvo, pre svega. Važan je povod, ali mama će, recimo, biti prijatno iznenađena čokoladom, buketićem ili nekam sitnicom i kad je neki “običan dan”. 

Za sve umešene kolače, palačinke ili pite, kojima je zasladila svojim bližnjima neki kišni dan ili vikend, može da joj se uzvrati – iznenadite mamu najslađim poklonom u vidu zanimljive bombonjere ili krofni, da zna da ste razmišljali o njoj. 

I kada nije Nova godina, i kada nije Dan žena, a ni njen rođendan. Ne mora poklon da bude veliki trošak kao što su kupovina nakita ili unapred uplaćeni tretman u kozmetičkom salonu. Sve je pitanje želje ili inspiracije.

Poštujte ukus osobe kojoj nešto poklanjate

Svako ko poklanja daje neki lični pečat onome što bira za najbliže. Ali, pre svega vodi računa o njihovom ukusu, navikama i sklonostima. Ako bira nešto slatko, torticu ili mafin, trebalo bi da ima u vidu da li osoba koju želi da obraduje više voli čokoladu ili voćni ukus.

Ako kupuje džemper, kapu ili šal, važno je da, recimo, boja bude pogođena. Devojci koja voli roze boju i u ormaru ima odeću pastelnih boja pokloniti nešto braon ili crno znači da će taj poklon zauvek ostati “negde zaturen” ili poklonjen drugarici koja takav kolorit voli.

Dakle, ne zaboravite već pomenuto da kada poklanjate pričinjavate dvostruko zadovoljstvo. Dečja iskrenost i spontano reagovanje na raspakovan poklon najbolji su dokaz koliko u tome ima istine.

Dete odbacuje poklon koji mu se ne sviđa

Nađe li dete u paketu ili kesi, makar sa prelepom mašnom, nešto što mu nije zanimljivo, što ne očekuje, razočarenje je neminovno. Nije igračka koju je očekivalo ali jeste peškir sa izvezenim njegovim imenom mada ono još ne sriče slova. Mama će se obradovati sigurno a šta će mališan da uradi?

Baciće sa strane, što bi neki rekli kao koru od pojedene banane. Pokušaće možda da u poklonu otkrije neki skriveni dodatak, makar nešto što je želelo, loptu za fudbal ili basket, i onda će ga definitivno ostaviti iza leđa i vratiti se svojoj igrački ili medi.

Time je dete bez ijedne izgovorene reči uzvratilo: “Baš me briga za tvoj poklon!”.  A to valjda nije želja nikoga ko poklon nabavlja.

Dobar poklon je onaj kome se neko potajno nada

Zaključak je jednostavan, mališanima se ne kupuje poklon na brzinu, makar to zbog tradicije moralo da se uradi na brzinu, u trku. U tom slučaju trebalo bi igrati na sigurnu kartu: slatkiš je uvek dobrodošao kao univerzalni poklon jer mu se raduju i mali i veliki i – svima prija.

Savršen poklon je onaj koji prijatno iznenadi, koji neko očekuje ili mu se potajno nada. Darivanje podrazumeva prihvatanje poklona, odbijanje ili još gore vraćanje govori da u odnosu dve osobe nešto škripi, ali s obzirom da govorimo o poklonima za bliske osobe tako nešto ne bi trebalo da se dogodi.

Podrazumeva se da se dobro poznaju, da je bilo dovoljno vremena da se poklon osmisli, izabere ili naruči.

Poklon nije opravdanje za zaboravljenu godišnjicu

A šta poklon govori o darodavcu? Onaj ko daje skup poklon pre svega dovodi u problem onoga kome daruje tako nešto. Pritom oni koji cene svoj novac tako nešto ne rade. Nije na odmet imati u vidu da pokuša li taj prijatelj da uzvrati, može se naći u problemu zbog manjka novca.

S druge strane, neki razbacivanje tumače emocionalnim i društvenim nezadovoljstvom, neusklađenim ambicijama, opsednutost sujetom i onim “šta će drugi reći”.

S obzirom da se bavimo poklonima za najbliže, veoma je bitno da se kupovinom poklona, posebno skupljih, ne pokrivaju neki zaboravljeni važni datumi, nedolazak na neku godišnjicu ili porodično slavlje. Pokloni se daju od srca, po meri primaoca, a ne kao iskupljenje za loše ponašanje.

Ako može bez dezodoransa ili losiona za brijanje

Ni preterivanje u štedljivosti takođe nije dobro kao ni pravdanje “šta kupiti nekome ko sve ima. Zar bi postojale i u svetu i kod nas silne firme koje naplaćuju maštu stavljenu u službu originalnih poklona da je to istina?

Još su uporniji ljudi “praktičnog duha” koji domaćici kupuju nešto “upotrebljivo za kuću”, počev od kompleta šerpi i čaša ili dedi poklanjaju po treći put komplet korisnog alata za majstorisanje po kući. O dezodoransima, losionima posle brijanja i gelovima za kupanje da ne govorimo.

Slatki pokloni garantuju zadovoljstvo

Dovoljno vremena i dobra volja su, čini se, najvažniji a onda može da bude korisna i velika tegla u kojoj je prošle zime bila turšija. Mislite da smo nešto pobrkali? Ne, bio bi to jedan od milion predloga za poklon: napunite čistu teglu različitim bombonama koje vama draga osoba voli.

Zavrnite poklopac, preko poklopca stavite ukrasnu hartiju pa vežite mašnicu a na teglu sa strane zalepite “nalepnicu” sa duhovitom porukom ili markerom ispišite “uputstvo za upotrebu”. Poput “Jesti samo kada drugi ne vide”, “Skloniti na tajno mesto”…

Iskreni smešak je zagarantovan, a to bi trebalo da bude prva reakcija nekoga kome dajete poklon, sve drugo su teorije i teška filozofija koje se, doduše uz najslađi poklon lako gutaju.

Foto: pixabay

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *